niedziela, 8 lipca 2012

eh... i już po wszystkim


Eh… i już po wszystkim. Byłam, ugotowałam, zaprezentowałam i… i niestety nie udało się… Masterchef jest już dla mnie tylko wspomnieniem. Ale przecież każda porażka powinna być dla nas kopniakiem, jeszcze większą motywacją, by na przekór wszystkim i wszystkiemu robić to, co się kocha. A ja kocham gotować, przestać nie zamierzam. I basta!
Dlatego dziś proponuję danie, które jest idealne na upalną niedzielę, taką jak dziś.
Moja propozycja to drobiowe kotleciki mielone z młodymi ziemniaczkami oprószonymi koperkiem lub mieszanką ziół (ja proponuję mieszankę bazylii, ostrej papryczki, oregano i czerwonego pieprzu) i sałatą w lekko słodkim sosie.
Na dwie porcje dania potrzebujemy:
·         8 młodych ziemniaczków, które oczywiście należy ugotować w lekko osolonej wodzie
·         Filet z kurczaka – na dwie porcje spokojnie wystarczy ok. 30dag. Mięso należy zmielić
·         Jedna sałata – polecam oczywiście tą strzępiastą bo jest pyszna i ładnie prezentuje się na talerzu
·         Kilka rzodkiewek
·         Koperek – pół pęczka
·         Zielona pietruszka- pęczek
·         Mieszanka wyżej wspomnianych ziół
·         Pół szklanki śmietany 12%
·         2 łyżki majonezu
·         2 porządne łyżeczki musztardy – proponuję rosyjską, idealnie zaostrzy smak
·         Sól, pieprz, cukier – ok. 2-3 łyżeczki
·         Bułka tarta
Przepis na sałatę można znaleźć na moim blogu w towarzystwie zapiekanki z młodych ziemniaczków i bobu.
Jeśli chodzi o kotleciki natomiast to: zmielone mięso mieszamy z drobno posiekaną zieloną pietruszką, odrobiną bułki tartej, jajkiem, solą i pieprzem.
Z mięsa formujemy niewielkie kotleciki ( z takiej ilości mięska jak podałam powinno udać się nam zrobić 4 kotleciki) i obtaczamy je w bułce tartej.
Smażymy na rozgrzanej oliwie, aż uzyskają złotawy kolor.
Po usmażeniu odsączamy je na papierowym ręczniku i podajemy z sałatą i ziemniaczkami.
Jak dla mnie pyssssszzzne. Polecam)-:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz